woensdag 22 april 2015

AI voorronde

Net als elk jaar hadden de 4 oudste lycea van Nederland weer de AI! Dit jaar deed ik mee aan de voorronde voor opstel. Maar ik deed ook wel mee aan een ander onderdeel. Daarover kun je in dit stukje lezen!

Mijn  doel was: Naar Overveen gaan en het LCL vertegenwoordigen.

Hallo iedereen (Erva hier),
Dit jaar hadden we weer de AI. Dit keer werd het gehouden in Overveen (vlakbij Haarlem). Je kon je voor verschillende artistieke onderdelen inschrijven zoals:
  • muziek klassiek en vrij, 
  • eloquentia (welsprekendheid),
  • toneel, 
  • cabaret, 
  • dans, 
  • tekenen, 
  • handvaardigheid, 
  • fotografie, 
  • beeldbewerking, 
  • video, 
  • opstel,
  • poëzie (gedicht).

Ik schreef me in voor opstel, omdat ik erg veel van schrijven hou. Mijn vriendinnen en ouders moedigen mij ook erg aan. Voor de voorronde moest ik een opstelstukje schrijven (een verhaal) met als onderwerp; Paradox (een schijnbare tegenstelling zoals, ik haat jou om van je te kunnen houden). Het was wel een pittig onderwerp, maar niet voor literaire breinen. Ik schreef over Valentijn en Lente een stelletje die veel van elkaar houden en samen veel avonturen beleven. Ik leverde het in en wachtte af, totdat ik een mailtje ontving van meneer Beekhuis (docent Geschiedenis en organisator AI) daarin stond dat ik me had ingeschreven voor poëzie in plaats van opstel. Maar ik had me echt ingeschreven voor opstel. Door dat misverstand, dat ook nog goed uitkwam, mocht ik ook een poëziestukje schrijven.

Mijn gedicht ging als volgt:

Hatelijke Liefde
Mijn Lelijke Schoonheid,
Ik hou helemaal niet van jou
Daarom sta ik uren voor jou in de kou.
Alles is altijd heel erg
Daarom beklim ik voor jee een hoge berg.
Van jou niet houden doet mij pijn
En dat is juist zo fijn.
Ik weet niet waarom het zo is geweest?
Dat vraag ik aan jou, omdat jij dit nu leest.
Waarom toch waarom, waarom deed je dat?
Zeg toch eens mijn hatelijke liefde, zeg toch eens wat!
Wees niet stil tegen mij

Want zo maak je mij juist erg blij!Iedereen vond het prachtig, net als mijn opstelstukje. Op de 1e finaleavond kon ik niet aanwezig zijn, wegens omstandigheden. Maar mijn klasgenootjes gingen wel en om 23.00 uur ’s nachts kreeg ik als eerst een appje van m’n vriendin en daarna van andere klasgenootjes, en ze zeiden allemaal hetzelfde: ‘’Je bent gekozen voor Opstel én Poëzie, OMG niet te geloven en GEFELICITEERDJ’’ Ik was gekozen voor POËZIEEEEEEE ENN OPSTELLLLLLLLL!!!!!!!!!!!!!!!!!! Dat was echt niet te geloven. Ik was gekozen voor 2 onderdelen. Ik had gewonnen van alle onderbouwleerlingen!! Ik was heel blij en terecht ook!! Dat werd dus vrijdag 27 maart om 06.15 uur op school zijn, maar dat maakte helemaal niks uit. Mijn doel was bereikt!!

In Overveen schreef ik een opstelstukje met als thema; ik wou dat ik jou was. En een poëziestukje met als thema; onsterfelijk (wat bedoeld was voor mijn oma).

Tot een volgend blogje!! ;)
Groetjes, 

Erva Altun (B1G)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten